lørdag 3. januar 2009

Teite ting


Tunger har hvisket olmt om min lite oppdaterte logg, og dette prøver jeg å ta til etterretning. Denne gang har jeg bestemt meg for å henge ut flyselskaper, på generell basis, blant annet på grunn av manglende samarbeidsvilje, såkalte tilbud, og ekkel grådighet.
Én: Luretilbud. "Fly til London, KUN 199 kr en vei!" Piss meg i øret! Visst får man en billig billett en vei, men jammen må man lete lenge for å finne en returbillett i samme prisklasse, og oftest finner man en med avreisedato minst en uke seinere! I tillegg er systemet lagt opp slik at de rimelige alternativene kun finnes i ukedagene. Latterlig for den som vil reise mer enn en gang i året.
To: Urimelighet. Effektiv og smart tankegang er ukjent virksomhet for de ansatte i flyselskaper. De vil ikke hjelpe til. De vet de har makt. Og de smiler ikke, og er ikke imøtekommende og hyggelige. (Dette gjelder ikke flyverter/vertinner, det kommer vi tilbake til i kapittel x.........)
Som et eksempel vil jeg nevne da jeg kom noen øyeblikk for sent til verdens nest minste flyplass, Harstad/Narvik Lufthavn, Evenes, for noen år siden, da den var enda mindre, og man kunne traske fort gjennom en dårlig sikkerhetskontroll, og sitte i flyet i løpet av to minutter.(Den minste er Framnes International Airport, Narvik. red.anm). Jeg kunne stirre rett inn i flyet, som enda hadde åpen dør. Men min vei fra Himmel til Helvete var kort. En tusenlapp gikk rett ut vinduet, da det ble gjort klinkende klart at flyet kom til å lande på Værnes uten en rasende onkel, som slukøret måtte kjøpe ny billett, og betale sin andre svindyre busstur for strekningen Narvik - Evenes.
Tre: Her er resten av saklista mi. Jeg gikk lei av emnet, og gidder ikke blogge mer i dag. Noe er kanskje litt vanskelig å forstå. Tar muligens opp tråden seinere:
- dyre billetta
- overhodet ikke hjelpsomme, ikke effektive heller, alltid forsinka
- slepp ikke inn om man kommer bittelitt for seint
- tar aldri sjølkritikk
- må betale kjempemye overvekt pr kg
- må betale kjempemye for å ombestille
- stygg kaffe, stygg mat, hvis overhodet mat
- betale ikke om dem e forsinka og man misse siste bussen
- altfor irriterende skamoverhyggelige verter/vertinner

3 kommentarer:

Eliese L. sa...

"Jeg gikk lei av emnet, og gidder ikke blogge mer i dag."
Haha! :]

Anonym sa...

Haha, sånn skal jeg begynne slutte innlegga mine.. :P hehe

- maggen sa...

Jeg syns at slutten ble altfor brå, og det gir en dårlig signaleffekt overfor lesarane dersom forfattaren sjølv utvetydig uttrykker kjedsomhet over eget tema.
Bør unngås for fremtiden.