fredag 14. november 2008

Bransjehora


Jeg vil benytte mitt første innlegg til å rakke ned på hele moteindustrien!

Altså, ikke hele kanskje, men en god del;
Etter å ha sett et og annet bilde fra moteshow rundt omkring i verden, er det noen tanker som melder seg. Og de er ikke positive. Mange av "neste års" moter, er så stygge at jeg får grusom smak i munnen. Designere løper rundt som ville høns og kjefter opp radmagre kokainavhengige modeller med stygg blond afro. Og jeg tenker, hvem faen er det som ser sånn ut? Ingen med respekt for seg selv hvertfall. Men selvrespekten har nok de fleste mistet, uansett. Og hvem kjøper, og ikke minst bruker, de fæleste og teiteste klærne fra catwalken? Sannsynligvis ingen. Bruk noen timer på å studere bildet over. Er dette, mine damer og herrer, den neste høstkolleksjonen? Eller er det til og med for latterlig til å gå på trance-party å knipse E i? Eller er det kun for å skaffe oppmerksomhet rundt sitt eget egoistiske navn? Jeg har hvertfall aldri sett noen i dette antrekket som ikke burde vært i den gode gamle gapestokken.

Det skal sies at noe er tøft, men ikke mye. Det går grenser. Klær er ofte greit, lysstoffrør ikke.

Og som en avslutning vil jeg gjerne få lov til å sende en stoooooor fuck you til flere av modellene fra Top Model, som har mange år igjen med dumhet, Jan Thomas, norges nest dummeste mann, og spesielt Vendela, norges desidert dummeste kvinne gjennom tidene. Det er ikke utenkelig at de to siste får et eget innlegg med tiden.
Takk.

Ingen kommentarer: